Delphine Born

Hallo, ik heet Delphine Born en werk rond het thema Positieve Psychologie. Ik ben een 19-jarige studente Toegepaste Psychologie aan de KATHO (IPSOC) te Kortrijk. Ik woon in Kortrijk en hou van sporten, muziek en mijn vrienden.

In het middelbaar volgde ik Latijn Moderne Talen en in het laatste jaar van deze opleiding heb ik een 'minicursus' psychologie gevolgd, omdat ik daar al lang geïnteresseerd in ben. Het project over 'positieve psychologie' vind ik dan ook heel boeiend. Ik heb er geen voorkennis over, ondanks die 'minicursus' psychologie en hoop dan ook er veel uit bij te leren om er vervolgens uitgebreid over te kunnen vertellen. Door middel van een artikel over dit thema heb ik mij verdiept in het onderwerp. Dit heb ik als basis gebruikt om verdere info uit te werken. Zo vind je bij elk onderdeel mijn werkstukken.

Littleton (1999, p.1) stelt dat "Eric Harris en Dylan Klebold, leerlingen aan de Columbine High School, stappen, tot de tanden bewapend, hun school binnen en schieten twaalf medestudenten en een leraar dood."

Klik hier voor de volledige publicatie