Florence Bruneel
10px534.jpg

Ik ben 19 jaar en werk aan het thema rond alcoholverslaving. Ik woon in Roeselare en mijn hobby's zijn naar festivals gaan en muziek. In het middelbaar volgde ik ‘Humane wetenschappen’, daarna heb ik een jaar Criminologie gevolgd aan de Universiteit Gent. Sinds dit jaar ben ik begonnen aan de 1ste bachelor toegepaste psychologie in Katho Kortrijk. Deze richting blijkt volledig binnen mijn interesses te liggen.
Veel voorkennis rond alcoholverslavingen heb ik niet, maar het onderwerp interesseert mij zeer zeker. Volgens mij wordt dit soort van probleem nog niet au sérieux genomen in onze huidige maatschappij.
Dit thema loopt gelijk met een project die we moeten uitwerken in het vak SOVA. Waar we positieve psychologie moeten toepassen als therapie op onder andere mensen met een alcoholverslaving. Ik ben ervan overtuigd dat ik aan de hand van deze wiki veel meer zal te weten komen over dit onderwerp en ben dan ook zeer gemotiveerd.

Bent u geïnteresseerd in mijn artikel rond alcoholisme?
Dan kan u mijn volledige artikel vinden bij basisartikels, of misschien wilt u een meer compactere versie lezen in de synthese. Ten slotte kan u ook nog een overzichtelijke powerpoint vinden over mijn artikel. Bekijk zeker ook eens het filmpje hieronder!

Citaat

"Eric Harris en Dylan Klebold, leerlingen aan de Columbine High School, stappen, tot de tanden bewapend, hun school binnen en schieten twaalf medestudenten en een leraar dood." (Littleton, 20 april 1999)

Artikel
Klik hier voor de volledige publicatie

Referentie artikel

Pleysier, S., Wydooghe, B. (2006). Geweld in films & games. CM, 256, 4-7.