Josephine Callewaert
25rnw2c.jpg

Ik Josephine en ik ben 20 jaar en ik werk aan het thema alcoholverslaving. Ik woon in Kortrijk. Mijn hobby's zijn scouts, muziek en uitgaan. Ik heb al twee jaar leiding gegeven aan meisjes van 12-14 jaar en dit jaar geef ik voor het eerst leiding aan de Pallieters. De Pallieters zijn personen met een mentale of fysieke handicap. In het middelbaar studeerde ik Humane wetenschappen. Daarna heb ik twee jaar Psychologie aan de Ugent geprobeerd omdat dit aansloot op mijn interesses en middelbare opleiding. Deze heb ik helaas moeten stopzetten en nu studeer ik Toegepaste Psychologie aan de Katho Kortrijk. Ik heb mij verdiept in het onderwerp Alcoholverslaving. Het onderwerp interesseert mij omdat ik denk dat het probleem zwaar onderschat wordt door de maatschappij. Ik zal er mij met veel plezier in verdiepen en hopelijk ook veel bijleren. Het artikel 'Effecten van alcohol en kwetsbaarheid voor verslaving' gebruikte ik als basisartikel. Bij het menu Powerpoints vindt u een powerpoint over dit artikel. Om de inhoud beter te begrijpen is het aan te raden om eerst de synthese ervan te lezen die u kan vinden bij Syntheses. Verder heb ik aan de hand van dit artikel de lijsten aangevuld met de informatie die ik vond. Om de opdracht beter te begrijpen kan u ook het document van mij bekijken dat bij Werkdocumenten staat.

Het artikel zelf kan u hier vinden.

"Een vlaamse game-industrie? Het lijkt een contradictie maar ze bestaat. In Vlaanderen werden in 2006 voor 150 miljoen euro aan games verkocht. Met de consoleverkoop erbij gaat het over een jaaromzet van meer dan 200miljoen euro."

Wydooghe, B. (2008). Game on! We krijgen er niet genoeg van. Brussel: viWTA.

Klik hier voor de volledige publicatie.