Majka Descamps

Hallo, ik ben Majka Descamps uit Kortrijk en ben 21 jaar oud. In het middelbaar volgde ik Gezondheids- en Welzijnswetenschappen. Toen ik moest kiezen welke richting ik wou volgen in het hoger onderwijs was mijn eerste keuze Criminologie. Dit het ik een jaartje gevolgd aan de Ugent maar ben moeten stoppen omdat het te zwaar was. Nu volg ik Toegepaste Psychologie aan de Katho te Kortrijk. Ik heb voor deze richting gekozen omdat het dicht aansluit aan Criminologie en het is meer gebaseerd op het werkveld. Verder heb ik er ook voor gekozen omdat ik het interessant vind hoe mensen denken en waarom ze een bepaald gedrag stellen. Ik help ook graag mensen en ben er zeker van dat ik dit zal kunnen bereiken met deze studies en in het werkveld later.
In de lessen werk ik rond het thema Positieve Psychologie. Dit lijkt me heel interessant en hoop dan ook tijdens het schooljaar veel over dit onderwerp bij te leren en hoe ik het later kan toepassen.

150142_10151251901097246_1777625118_n.jpg

'Leerlingen aan de Columbine High School, stappen, tot de tanden bewapend, hun school binnen en schieten twaalf medestudenten en een leeraar dood.'

referentie: Harris, E., & Klebold, D. (1999). Geweld in films en games. Litton
klik hier voor de volledige publicatie